Visar inlägg med etikett pålägg. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett pålägg. Visa alla inlägg

tisdag 24 januari 2012

RAW Tuno Salad


Ja, den är god! Så lätt att föräta sig på. Valnötter. Smakar som tuna salad.

Blötlägg 1 1/2 dl valnöter 12h. Mixa valnötterna med stavmixer tillsammans med:
1/2 morot i bitar
1/2 sellerstjälk i bitar
1 msk blötlagd dulsealg
1 skvätt tamari
1/2 vitlöksklyfta
svartpeppar
en kvist persilja
lite dulseblötläggningsvatten
havssalt

Ha i finhackad purjo. Bred ut lite på mitten av romansallad blad. Obs, ta lite, det är mäktiga grejer som är lätt o föräta sig på. Fin fin att ta med på knytisar o impa med! Smasko smasko!

tisdag 20 december 2011

RAW Chokladmjölk


Inspirerad av Gitte Liljekvist gjorde jag en chokladmjölks gurkmackefrukost! Mmmmmm!!!!

0.5 dl blötlagda (8h) och sköljda mandlar inkl 2 paranötter för extra lyxcrunch
5 delade och blötlagda dadlar
3.5 dl filtrerat vatten
0.4 dl RAW cacao

 Sen supermixern 40s. Smask! Till det mitt kummincrispbröd (recept finns på lördagen den 27:e augusti 2011) med avocado, guka och örtsalt.

söndag 23 oktober 2011

Ny älsklings guacamole!!


Igår på RAW buffémiddagen hos Elina kom jag på denna makalösa guacamole, när det inte fanns nån citron utan extra rödlök och balsamvinäger:

1 avocado
1 finhackad vitlök
1/2 - 1/4 rödlök beroende på storlek
lite torkad blötlagd röd chili eller cayenne
lite balsamvinäger

Mixa med mixerstav och servera så det blir en helig treenighet i smaker med champinjonskivor och tomatklyftor att dippa. Aowwww!!!!!