Visar inlägg med etikett drink. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett drink. Visa alla inlägg

tisdag 26 november 2013

Kombucha!!!



This delicious and powerful, naturally fermented, probiotic immortal health elixir
 is over 2000 years old  and from China.
It is full of antioxidants that boosts your immune system, B-vitamins and detoxing enzymes
 and bacterial acids that can be cancer preventive.

A  Scoby - Symbiotic Culture Of Bacteria and Yeast - is used.
Get your scoby from a friend, of the internet or ask me.

Make 2.7 l of black tea. Use 15g of tea (8 teabags). Let it steep for 20 min.
Stir in 1.8 l of organic sugar.
Pour it in a 3l very clean, boiled hot water rinsed jar, with your very clean hands using very clean utensils. Clean them in boiling hot water.
3l jars for 45kr at ÖB Kungens Kurva.
Let it cool to room temperature.
Slip your Scoby into it's sweet tea bath with 1 1/2 dl of old kombucha.
Cover with a woven cloth for breathing.
Let it sit in room temperature, out of direct sunlight for 2 weeks to ferment.
 Or 3 weeks for stronger more sour taste.

A new baby scoby will form ontop of the mother one, connected umbilically on the side.
The mother will make kombucha around 5 times.
Then it wants to compost.
Baby ones can be given away or stored in fridge for giving away.
And become your new mother scoby.

After 2 - 3weeks, make a new batch to slip the scoby with baby/ies into.
Add 1 1/2 dl of the finished kombucha ito the new sugar tea.

Pour the finished kombucha into a jar or many bottles.
I steep it with ginger in a tea strainer ball 20 min.

If it is in a airtight bottle it will start a precess of carbonation. 
Leave some space for that, and beware of explosion!
It's my ultimate kombucha taste.
Store cold.

It will continue fermenting in the bottle.
You might have to strain it again, if scoby threads form!

Enjoy daily!
Share with friends!

lördag 7 juli 2012

Green Bloody Mary



Long time no blogging!!! Det märks att jag börjat jobba 60% varje vecka. Har massor med bilder utan text i albumet som längtar ut till bloggen. Här kommer min goda, starka bloody Mary drink:

1 selleristjälk
1 tomat
5 cm gurka
lite färsk röd chili
handfull ruccola/spenat/maskros, blanda eller ta en sort
4 dl vatten

Skär i bitar och mixa i supermixer. Njuut!!!

tisdag 20 december 2011

RAW Chokladmjölk


Inspirerad av Gitte Liljekvist gjorde jag en chokladmjölks gurkmackefrukost! Mmmmmm!!!!

0.5 dl blötlagda (8h) och sköljda mandlar inkl 2 paranötter för extra lyxcrunch
5 delade och blötlagda dadlar
3.5 dl filtrerat vatten
0.4 dl RAW cacao

 Sen supermixern 40s. Smask! Till det mitt kummincrispbröd (recept finns på lördagen den 27:e augusti 2011) med avocado, guka och örtsalt.

onsdag 23 november 2011

Läskande lagom söt blåbärssmoothie


Min vän Zam rekommenderade blåbär för järn när jag hade järnsvackor. Eftersom jag ville ha eko, gjorde jag själv. När jag frågade om mer järnrikt, sa hon aprikoser. Smoothien kan göras med eller utan aprikoser. Min vän Elin gillar utan bäst. För en stor smoothie:

3/4 dl blåbär
2 blötlagda aprikoser
1 liten banan
vatten så det täcker o lite, lite till för den läskande lagom söta känslan

Perfekt avslut på dagen, lagom sött, som en godnatt dryck, lugnande. Eller på frukost brunchen för yoghurt feeling!