torsdag 11 oktober 2012

Eko Gluten Free Vegan Pizza



Nu har jag äntligen haft kraft o testa de glutenfria eko panpizza bottnarna från Amisa som finns på Ekoaffären Eat, 2 st för 60 kr!

Jag lagade till tomatsåsen genom att steka

1 liten hackad lök i olivolja med örterna basilika/oregano/rosmarin/timjan eftersom jag inte hade the Queen of tomatosauce - Salvia - hemma. Sen hällde jag i 500g eko passerade tomater i glasburk och 1/2 dl tomatpuré och salt. Det fick koka ihop medans jag förberedde resten. Sänk värmen så mycket du kan, det sprätter tomatsås i lavakaskader väldigt lätt! Det räcker till 8 pizzor - frys in o spar eller ha pizza craze i flera dagar som jag!

Jag skivade i strimlor 1 1/2 skiva veg skinka till 2 pizzor - vill hitta bra glutenfritt alternativ! Ska tjata mer om att ta in Taifun tofukorvarna i den tredje smaken Sombreros - very spicey!! De finns i London. Sk*nkan doftade jag med cayenne i brist på tabasco som saftar in sej mer.
På med skivade skogschampinjoner och sist riven Cheezly Mozzarella supermelting - mindre än en tredjedels ost per pizza.

In i ugn på 225° i 10 - 15 min, dofta på oregano, svalna 5 min, på med ett berg ruccola, och ät med händer och mun - ingen kniv och gaffel! Ha mycket extra ruccola till!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar