lördag 27 augusti 2011

Rårisvinäger!!!


Oh hail, you mighty giver of great sensation!!! To thy powers I do confess. Thy message I will spread all over the world, internationally, across borders and into the future.
As you are rooted in the classical past of respect and grace, I too do grow by the powers of earth and water invested in me. In jubilant extasy I enter the union with the powers that be.

This is a sacrament.

När jag först smakade rårisvinäger i Lund för 23 år sen på en liten vegetarisk restaurang, var det en otrolig upplevelse. Det var på en enkel sallad till maten bestående av isberg och alfa alfa groddar, med olivolja, örtsalt och rårisvinäger. Det var något som smakade så otroligt utsökt som jag inte kunde dechiffrera. Jag frågade Roland som hade restaurangen, det var rårisvinägern. Sedan dess har jag varit frälst. Den smakar så mycket mer, trettio gånger mer än balsamvinäger, och är samtidigt så mild, mildare, smälter så fint in i alla salladsdressingar. Sedan dess har jag bara använt rårisvinäger. Den är värd det. Kostar 36 kr för 250 ml, och finns till det bra priset på både Gryningen och Goodstore. Vanlig risvinäger är inte samma sak, mer som ättika. Så smaka, förändra ditt liv, sprid budskapet och All Hail to the Mighty Goddess of All Vinegars, Brown Rice Vinegar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar