söndag 24 juli 2011

Utökad Grekisk RAW Sallad


RAW och restaurang i Sverige e så där...chefen skulle bjuda på en beställning o jag valde grekisk sallad. Den kom med någon ogod vit sås. Så när jag kom hem hottade jag upp den, jag ville ju bara ha massa god olivolja på! Den var så god att jag äter den för 3e dan nu, jag brukar ha någon vecka per sommar när jag frossar i grekisk sallad! Så här har det blev den:

sallad
/vitkål
gurka i halvmåneskivor
tomat i tunna klyftor
tuna rödlökringar
kalamata oliver 12/pers
champinjon i tunna skivor
röd paprika i små tunna bitar
morot, riven
mungböngroddar, groddade 1 - 2 dagar, sedan får de alkaloider som ska hindra uppätning
örtsalt
mycket oregano
mycket olivolja
lite hampa fröolja för omega 3 6 9
cayenne är en annan god variant att ha i

1 kommentar:

  1. Provade med hyvlad vitkål i och cayenne också, det var mycket gott!

    SvaraRadera