måndag 6 februari 2012

Pizza!!!


Nu har jag äntligen gjort RAW pizza!!! Jag är bästbäst bäst!!! Jag har velat göra pizza i minst ett halvår, och nu vart det dagen P. Jag gjorde pizza crusten för några dagar sen, och den vart otroligt god. Jag tog Ani Phyos recept och adderade rosmarin:

Blötlägg bovete (3/5) i 6 timmar och skölj noga. Blötlägg gula linfrön (2/5) 4 - 6 timmar.
Mixa med mycket selleri upp till hälften! (den skarpa sellerismaken försvinner och blir bara pizzagod)
olivolja
rosmarin
havssalt
vatten

Bred ut på bakplåtspapper och torka i ugn på 37° i 8-10 timmar med ugnsluckan på glänt.
Jag har börjat låta ugnen gå på natten också. Gör tomatsåsen genom att mixa

tomat
soltorkad tomat
rödlök
vitlök
olivolja eller soltorkad tomatolja
havssalt
peppar

Gör mozzarellan genom att mixa

blötlagda sköljda cashewnötter (4-6h)
lite vatten
lite vitlök
lite citron
havssalt

Oj oj oj vad försvinnande god och mozzarelligt det blev!
Gör svampköttbitarna genom att marinera shiitake i vatten med

lite tamari
cayenne
vitlök

Skiva dem och lägg ut diagonalt på den tomatsås bredda rosmarin crusten, strö över oregano, ringla över lite olivolja, häll över mozzarellan och toppa med mycket ruccola. Ät och njut!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar