söndag 28 april 2013

Green Bloody Mary Shilajit Iron Smoothie Medicine


Ibland har jag känt mig svag inuti kroppen med min rawfood på dagen. Jag slarvade med B12 en höst, och min kompis lärde mig att då kan jag inte behålla järnet jag stoppar i mig. Jag vet hur järnbrist känns fysiskt. Och på vintern är jag inte sugen på gröna power cure all smoothies, de känns så kalla.

Men, men. Jag har fått bra tips och hittat ett sätt och en tid. Jag dricker den sent på eftermiddagen, efter jobbet, eller dagens utflykt. Jag har gått över till Pure Vegan B12 spray, som ska tas upp bäst, som jag beställer från iherb.com, och shilajit, som ska va bästa järn mineral power allt källan: http://www.ravarubutiken.se/supermat-orter/shilajit-pulver-100-g.php

1 selleristjälk
1 tomat
lite färsk röd chili, 5 tunna skivor vid spetsen eller en tunn skiva vid stjälken
1 handfull gröna blad, nässlor / spenat / ruccola / kirskål / maskros
1 tsk shilajit
vatten som täcker det gröna

 Mixa, mixa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar